Energy News  





. Taiwan passes major green energy bill

by Staff Writers
Taipei (AFP) June 13, 2009
Taiwan has passed a bill on renewable energy in a move which is expected to attract 30 billion Taiwan dollar (937 million US) worth of investment, the government and reports said Saturday.

Parliament on Friday approved the bill, which is aimed at adding between 6,500 and 10,000 megawatts of installed energy from renewable sources over the next 20 years, said the economics ministry.

Currently, Taiwan has only 2,278 megawatts, or 5.8 percent of installed capacity, from renewable sources, according to the state-run Taiwan Power Co.

The government will offer incentives and loosen regulations on renewable energy providers, and create a pricing mechanism for various sources of renewable energy, such as solar or wind.

Previously, providers had to sell electricity to Taiwan Power at two Taiwan dollars per kilowatt-hour, compared with eight dollars they recommended.

The bill was welcomed by industry watchers and is estimated to spur at least 30 billion Taiwan dollars in investment in the first year and create more than 10,000 jobs, the United Daily News reported.

The clean-energy industry is expected to generate some 100 billion Taiwan dollars in revenue within one to two years, it said.

The bill is part of the government's plan to reduce carbon dioxide emissions to 2008 levels by 2016, and to 2000 levels by 2025.

-- Dow Jones Newswires contributed to this story --

Share This Article With Planet Earth
del.icio.usdel.icio.us DiggDigg RedditReddit
YahooMyWebYahooMyWeb GoogleGoogle FacebookFacebook



Related Links




China's Sinopec eyes stake in energy firm Addax: report
Beijing (AFP) June 11, 2009
China's top refiner Sinopec is planning to take over oil and gas producer Addax Petroleum Corp. for as much as eight billion dollars, state press reported Thursday. The Chinese company is in preliminary talks with Addax, which is listed in Toronto and London and has offices in Switzerland and Canada, for the acquisition, the China Daily reported. An unnamed Sinopec spokesman said his ... read more

.
Get Our Free Newsletters Via Email
  



The content herein, unless otherwise known to be public domain, are Copyright 1995-2009 - SpaceDaily. AFP and UPI Wire Stories are copyright Agence France-Presse and United Press International. ESA Portal Reports are copyright European Space Agency. All NASA sourced material is public domain. Additional copyrights may apply in whole or part to other bona fide parties. Advertising does not imply endorsement,agreement or approval of any opinions, statements or information provided by SpaceDaily on any Web page published or hosted by SpaceDaily. Privacy Statement